Avskedsfest

Tre dagar har gått sedan jag skrev det förra inlägget, och humöret är mycket bättre. När jag kom hit var jag fortfarande rätt nere, men John och hans härliga vänner har muntrat upp mig :)

Igår bakade jag två stora pajer (en med hallon och en med blåbär), som vi tog med oss bort till Johan där vår lilla avskedsfest hölls. Vi var inte fler än sex personer där, och ändå var det bara lite av hallonpajen som fanns kvar kvar när vi åkte hem. Snacka om att baka åt rätt sällskap! Det hade vart trist om mina älskade bakverk lämnats orörda.

Paj var inte det enda som fanns till hands. Chips fanns det också gott om, samt mängder av alkohol i olika former (den dåliga planeringen hade ju kunnat föra med sig ett underskott av dryck, men icke!). En halv flaska bananlikör och en hel del lime gick åt som ingredienser i diverse drinkkombinationer. Jag tror det smakade ungefär lika sliskigt som det låter, så jag höll mig till den gamla klassikern Smirnoff Ice ;)

Killarna hade fixat en tjusig sista-minuten-present åt oss - ett överlevnadskit med allt man som svensk kan tänkas sakna i Storbritannien. På paketet stod det: "Grattis till att flytta från Sverige!". Patriotismen flödar, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0