Födelsedagsfika

Jag har firat min 19-årsdag med fika med mina favoriter, aka Brain och K. Eller Paulina och Kalle om man så önskar ;) Vi valde Waynes, dels för att det är fräscht, och dels för att det står som symbol för alla gamla minnen från IB2. Otaliga timmar har vi tillbringat där, Paulina och jag. Håltimme som kväll - man hittade oss på Waynes.

Vad gäller de gamla minnena från IB1 så är det främst mina och Kalles morgonfikor (är det så morgonfika heter i plural?) jag minns med värme. Vi som pendlade in till Jönköping varje dag, och som var tvungna att vänta ungefär en timme varje morgon på att första lektionen skulle börja. Det var vi som ockuperade skolcaféet om morgnarna. Men i vanlig ordning satte skolledningen stopp för det roliga; schemat i IB2 var dessvärre konstruerat helt utan omtanke för oss elever. Eller var det någon som njöt av de flera timmar långa håltimmarna? En morgonlektion vid åtta och en eftermiddagslektion vid fyra? Anyone? No?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0