Värsta dagen på länge

Idag har det känts som att hela världen motarbetar mig, och jag har varit så ledsen att det gjort ont utan att ha någon konkret anledning. Och tankarna går genast till monoaminteorin. Allt kemiskt kan väl inte stå rätt till när man mår som jag gjort idag utan anledning? Fast det är klart... hade det varit fel på serotoninnivåerna i skallen på mig hade jag nog haft betydligt kraftigare humörsvängningar. Jag är ju trots allt oftast rätt munter.

Dagens kassa humör beror kanske snarare på att jag är så otroligt trött på tillvaron. Jag har varit ledig i exakt tre månader nu, haft alldeles för lite pengar och därmed alldeles för lite att göra. Jag har aldrig varit förtjust i längre ledigheter... sommarloven har jag t ex alltid upplevt som alldeles för långa. Jag tycker om att ha saker att göra. Inte att vara upptagen med jobb 24/7, men att ha så pass mycket att göra att jag inte blir rastlös eller uttråkad.
 
En sak har jag iaf åstadkommit idag, och det är att jag färdigställt min ansökan om studielån. Hela nio sidor blev med alla bilagor de kräver. Stackars sate som får sitta och läsa igenom allt det där! Mamma tar med sig ansökan till jobbet och drar en kopia på den innan vi skickar iväg den; det skadar ju aldrig att ha kopior på viktiga dokument till hands, ifall något problem skulle uppstå.

Imorgon blir en bättre dag.
Imorgon kväll ska jag till Vetlanda igen och träffa min John ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0