Dagstripp till Norrköping

Idag har jag och John varit i Norrköping en sväng. Det är väldigt smidigt att ta sig dit från Linköping, så vi tänkte att det vore roligt med lite variation och tog tåget dit vid halv ett. Jag har aldrig varit där förr, men John hittar bra så han fick visa mig runt, och jag måste säga att jag blev imponerad! Norrköping visade sig vara en jättefin sommarstad som jag mer än gärna besöker igen.

Vi började med att strosa runt i ett par gallerior. Kollade bland annat in sortimentet på Lagerhaus och jag blev jättesugen på att köpa inredningsprylar till mitt framtida hem, men lät bli eftersom det skulle bli för krångligt att frakta såna saker till England. Det där med inredning får bli ett projekt att utföra på plats. Vi åt lunchbuffé på en kinarestaurang i en utav galleriorna, och sen tog vi en promenad i solskenet. Jag köpte ett hekto te på en jättemysig liten butik som hette Thea & Coffea, om jag minns rätt, och sen tog vi en fika på Skafferiet. Mycket trevligt! Innan vi åkte hem köpte jag även ett par toppar på Monki för halva priset, man kan väl säga att mitt nuvarande projekt är att uppdatera min höstgarderob på bästa möjliga sätt för minsta möjliga summa ;)

Nu blir det nog film snart. Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0