Feminin lyxgrunge

Har man inget vettigare att gråta över kan man fälla en tår för att man inte är en österrikisk kvinna med en helt fantastisk garderob. Det är ungefär vad jag gör för stunden. Det låter nog inte särskilt övertygande när jag säger det, men jag har faktiskt gjort mitt bästa för att styra min egen klädstil mot feminin lyxgrunge (som jag igår kom på att jag borde kalla mitt ideal hehe). Anledningen till att ni inte uppfattat förändringen, mina vänner, är att jag ännu inte haft på mig merparten av dessa plagg. Varför inte? tänker ni kanske då, och svaret är att jag medvetet låter dem ligga och samla damm nu i sommar. Jag vill helt enkelt inte riskera att något av dem får en omöjlig fettfläck, blir missfärgat i tvätten eller krymper innan skolstarten. Det är nämligen inför den jag förbereder mig, och än har jag tid på mig att skaffa ytterligare nyckelplagg som kommer att bli pricken över i för mitt nyuppdaterade stiljag. Men, dessvärre kommer jag inte ens då vara i närheten av så spot on som jag anser att den här tjejen är; när pengarna inte riktigt vill räcka till får det bli en stegvis övergång mot perfektion. Och det kanske är lika bra det... brittiska akademiker är ju inte direkt kända för att föredra slitet framför putsat om man säger så ;)



Bilder: stylorectic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0