Lördagsklänningen fixad!

Jag hade två ärenden i stan idag: få mina ena glasögonbågar justerade, och hitta något fint att ha på mig på festen på lördag. Och jag lyckades helt klart bättre med det sistnämnda!

Jag anade onåd redan när jag såg tjejen som jobbar på Specsavers, men dessvärre hindrade det inte mig från att lydigt räcka över glasögonen till henne. Efter blott en minut kom hon springandes med glasögonen, som hon böjt till så fruktansvärt slarvigt att jag hade skämts för att ha dem på mig. Jag borde förstått att hon skulle behandla mina glasögon som hon behandlar sitt yttre. Note to self: slarviga människor slarvar med det mesta - don't trust them with your valuables. Synd bara att jag fick lära mig den läxan den hårda vägen.

Jag är alltså betydligt mer nöjd vad gäller klänningen. Lila (och vinrött) är ju som bekant min(a) favoritfärg(er), och ska man träffa nya människor vill man gärna känna sig bekväm. Jag tackar inte nej till att känna mig snygg heller, och även det ska jag nog kunna ordna med hjälp av en locktång, och ett par nyinköpta svarta örhängen som jag tänker ska balansera ut de svarta skorna. Jag borde verkligen köpa mig skor i andra färger än svart, men problemet med skor i andra färger är att de passar till betydligt färre av de kläder jag redan har... hmm... tough choice ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0