Lunch och museibesök

Idag följde jag med mina föräldrar till den smått enastående metropolen Jönköping för att äta lunch på piren. Vädret var ju inte det bästa idag, så för en gångs skull fanns det gott om lediga bord, which was nice!

Jag är förövrigt väldigt trött på den här årstiden - trött på värmen och luftfuktigheten, trött på sommarkläder och skor, trött på att vara ledig men inte ha pengar att lägga på en utlandsresa (eller flera). Jag vill ha höst, rutiner och underbara höstkläder! Jag har aldrig varit något fan av sommaren, men nu när jag redan varit ledig i över två månader och fortfarande bara avklarat halva min sommarledighet känns den mer seglivad än någonsin. Hade jag inte rest runt i landet och hittat på saker med John vet jag inte vad jag hade tagit mig till... eller jo, det vet jag, jag hade förmodligen suttit hemma i Vaggeryd och deppat ihop... hemska tanke!

Oh well, efter lunchen (som bestod av wienerschnitzel, stekt potatis och bearnaisesås) tittade vi in på Jönköpings Läns Museum på mitt initiativ, och strosade runt bland konstverken ett tag innan vi tog en fika i det nya bibliotekscaféet. Härligt att de äntligen börjat på ny kula och lagt ner den sunkiga gamla öststatsinspirerade varianten de hade innan. Den nuvarande utställningen heter Art Embroidery - Still Life, består av broderikonst skapad på symaskin, och var betydligt mer imponerande än det låter! Yup, den kan jag rekommendera :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0