Uppe tidigt

Jag tror jag lyckades slumra till lite någon gång mellan ett och fyra i morse, men sedan dess har jag definitivt legat vaken, så vid halv sex steg jag upp. Gör man inget ansträngande under dagen blir man inte trött, så enkelt är det. Slö däremot, det blir man verkligen! Det är inte mycket jag orkar ta mig för här hemma kan jag säga. Mestadelen av gårdagen spenderades i soffan framför en utav mina absoluta favoritserier Two Pints of Lager and a Packet of Crisps, resten vid datorn. Det är så mycket jag vill kolla upp inför flytten att jag inte riktigt vet var jag ska börja.

Igår fick jag förresten vår exakta framtida adress skickad till mig. Innan visste jag bara att ett dubbelrum i något av husen på en viss gata var reserverat för oss. Nu vet jag gatunumret också, och flytten känns genast ännu mer verklig. Förmiddagen tillbringade jag klistrad framför googles karttjänst, med vilken jag traskade runt i området och försökte ta mig från huset till universitetet. Det gick inget vidare, trots att avståndet är kort. Jag tar nog bussen första dagen iaf ;)

Senare idag ska jag försöka få tag på någon som har hand om antagningar vid universitetet; jag behöver få ett confirmation letter skickat till mig pronto så jag kan söka studielån från CSN. Oh, the joy!

John är duktig som jobbar och tjänar pengar. Jag saknar honom. Men, som man säger, one can never be too rich or too thin. Och ska man flytta utomlands behöver man alla pengar man kan få, så jag är jätteglad att han fått jobb :)

Jag är mindre glad för att korridorsråttan Adolf nu lämnat jordelivet.
Må han vila i frid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0