När ögonen sviker

Idag har jag fått det bekräftat för mig; jag ser bättre med pappas glasögon än utan. Jag förbannar det faktum att min syn har försämrats så. Jag har aldrig tidigare haft några som helst problem att urskilja detaljer på håll, men nu får jag plötsligt anstränga mig för att kunna tyda vad som står skrivet med relativt liten text på andra sidan rummet. Och jag tycker inte om det. Glasögon har jag ingenting emot, tvärtom tycker jag att det kan vara en smickrande accessoar, men jag vill ha glasögon för att jag vill, inte för att jag måste.

Jag känner mig maktlös.

Det blir alltså synundersökning nästa för mig del, och förhoppningsvis får jag tag i ett par schyssta brillor illa kvickt. Har jag drabbats av synfel ska jag fanimig göra det bästa av det; sexy librarian, here I come!

Kommentarer
Postat av: K.

Haha - våran telepatiska kontakt måste ha hållit sig i ända till Rhodos för min syn har försämrats ännu mer. Det måste vara sympati effekter från din nedåtgående syn. Snart är vi som två gamla blinda pensionärer båda två!

Spara till laser-operations kassa? Jag är på.

2009-06-07 @ 23:29:18
URL: http://lehane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0