Return of the Allergy

Fredagen den trettonde började allt annat än bra. När jag vaknade hade allergisymptomen återkommit med förnyad styrka. Eller, okej, svullen var jag inte, men jag vaknade med sårskorpor i ögonbrynen och vätskande utslag på flera ställen i ansiktet.

Gå till skolan var det sista jag ville göra; helst ville jag vara krypa ned under täcket igen och tycka synd om mig själv. Men jag öste på foundation över alla utslag (inte det smartaste man kan göra, jag vet, men valet stod mellan att sminka över så gott jag kunde eller stanna hemma), fyllde i ögonbrynen lite grann och tog minimalt med mascara på övre fransraden. Sedan gömde jag mig bakom mina glasögon:


På sätt och vis drar väl glasögon uppmärksamhet till ögonen, men jag tror att folk snarare ser mina röda glasögon än huden bakom ifall de ser mig på håll, så jag chansade.

Ifall någon undrar var det sminkborttagningsservetter som var boven den här gången. När tvättmedlet var problemet fick jag utslag på halsen med, men nu var det bara precis där jag använt servetterna. Det tär något fruktansvärt på psyket när ens ansikte ser ut som ett slagfält... Jag hoppas innerligt att jag slipper fler allergiska reaktioner. I can't take it anymore.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0