Ytterligare husproblem

Jag blir galen på det här huset!!! Alltid är det något som krånglar, och är det inte mögel i köksskåpet, eller hål i taket så är det vatten på golvet. Mycket vatten. Idag steg jag upp, läste en tolv sidor lång artikel som förberedelse inför en tutorial, åt frukost, och sedan gick jag och lade mig en timme till. När jag steg upp igen var köksgolvet täckt av en massiv vattenpöl, och det droppade vatten från lampan den här gången.

Jag rindge Nick som lovade att komma så fort han kunde och sedan skyndade jag iväg till skolan. När jag kom hem igen hade arbetare varit här, men vad de hade gjort eller inte gjort visste jag inte. Angie ringde Nick och han meddelade oss att allt var fixat. 'Allt' var tydligen att röret till Carolines element hade lossnat, så när hon kom hem upptäckte hon att flera av hennes ägodelar har blivit fuktskadade. En läderväska hon fick i studentpresent av sin gudmor är helt förstörd, och en hel del av hennes kläder, samt hennes resväska har blivit blöta. Caroline ringde hyresvärden direkt och frågade för det första varför ingen meddelat henne att de varit inne i hennes rum, och dels vad som kommer hända med hennes förstörda grejer. Men tror ni hon fick någon ursäkt? Nej, just det, det fick hon inte. Tvärtom var hyresvärden så otrevlig att hon fick Caroline att gråta. Fy fan säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: K.

Oj vad otrevligt! Kanske ska ni börja leta efter en ny bostad? Det måste ju vara lättare nu när ni är där nere. Dock har ni kanske någon/några månader uppsägningstid men om ni hittar ngn som kan bo där snabbt behöver men ju inte oroa sig över det. Aja, jag hoppas allt löser sig!!

2009-10-13 @ 22:51:50
URL: http://lehane.blogg.se/
Postat av: Sandra

K.: Jag skulle sååå gärna flytta på direkten, believe me! Det är inte det att jag inte trivs här när allting funkar, för det gör jag som tur är, men när allting bara krånglar... usch. Dessvärre har vi ett minimumkontrakt på 6 månader så hyran kommer dras via autogiro tills dess oavsett om vi bor här eller inte :/

2009-10-13 @ 23:38:56
URL: http://anglophilic.blogg.se/
Postat av: Mulvishead

håhåjaja, man kunde tänka sig att hyresvärdar borde ha någon form av drulleförsäkring för att kunna ersätta hyresgästerna om de fått sina tillhörigheter skadade pga fastighetsproblem....

2009-10-14 @ 21:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0