Första dagen med nya klassen

Idag har jag varit i skolan från halv tio till tre, och fått så mycket information att jag är helt slut. Vi är 32 personer i klassen (om listan jag fått stämmer), så jämfört med min förra klass är den liten, och det är ju bara bra! Vi har träffat en av våra lecturers - en man i 30-årsåldern som verkar ha gott om humor, och så har vi fått en Management School Undergraduate Student Handbook där allt vi behöver veta ska finnas.

Guild of Students höll exakt samma presentation som i måndags, så nu har jag bra koll på deras verksamhet. Jag tycker de tjatar lite väl mycket om hur viktigt extracurricular activities är; de får det att låta som att man inte har en chans att få jobb om man inte går med i rugbylaget eller skolans Amnesty-grupp, t ex, och så otroligt viktigt vägrar jag tro på att det är. Däremot förstår att det är givande att göra något annat än att supa bort hela sin fritid (vilket rätt många verkar syssla med här). Tur för mig att jag redan har volontärarbetat en hel del under min tid på IB, det får pressen att kännas lite mindre ;)

Imorgon ska jag vara i skolan mellan två och fyra för att delta i ett Business Game vars huvudsakliga syfte är att man ska lära känna varann. Hoppas det blir kul!

Management School


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0