På puben

Nu sitter vi på puben, jag och John, och har precis smällt i oss varsin tallrik fish and chips. Puben heter Wetherspoon och här är det mesta hyfsat billigt (£2.99-£3.99 för en huvudrätt), och dessutom har de gratis internetuppkoppling. Internet hemma har vi inte lyckats fixa än - det är oväntat krångligt! De flesta operatörer krävet ett BT landline number och något sådant har vi inte. Men ett par operatörer ska tydligen kunna leverera utan ett BT landline number, så det få bli någon av dem. Jag hoppas verkligen det går snabbt att få in när vi väl beställt det, så att säga. Man känner sig så ruggigt isolerad utan det... speciellt när man försöker lära sig hur saker och ting fungerar i ett 'nytt' land.

Igår skulle vi få ett skåp hemkört mellan fyra och fem från en second hand-butik, men de dök aldrig upp. Idag ringde de vid tio på förmiddagen och sa att det skulle nå oss inom en halvtimme. Tre timmar senare knackade det på dörren. 3 timmar! Fy fan vad dåligt! Men, on the bright side passade det väldigt bra i rummet, och det rymmer en hel del. Förvaringsmöjligheterna i rummet är minst sagt begränsade, och det ser så stökigt ut om allting ligger framme, så skåpet var efterlängtat :)

 

Jag ville ta kort på John utanför det lokala biblioteket, så han var snäll och posade. Precis när jag skulle ta kortet rullar en bil förbi och några unga killar skriker åt oss: "It's a fucking library!" Haha! Är man ny i stan så är man ;)


Kommentarer
Postat av: M(irela)

"It's a fucking library!" - Ha! Jag skrattar högt!

2009-09-05 @ 16:58:13
URL: http://snakecharmer.blogg.se/
Postat av: K.

Ha! It's a fucking library xD

Verkar som om ni har det bra!?

2009-09-06 @ 13:19:45
URL: http://lehane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0