Uppe med tuppen

Jag tror jag fick hela fem sköna timmar sömn innan telefonen väckte mig vid 06.50, som planerat. Jag har inga större problem med att stiga upp tidigt, men att stiga upp någon timme innan solen går upp känns lagom roligt. Men upp kom jag, och nu sitter jag på Costa och häller i mig koffein. Planerar även att läsa några sidor i Essentials of Marketing-boken innan föreläsningen börjar, mest för att känna mig extra duktig :)


Det är lustigt, men tråkiga saker blir faktiskt roligare om man går in för dem. Som nu till exempel; tanken på att sitta i en kylig föreläsningssal i två timmar känns inte alls lika plågsam när jag hunnit fika lite innan och läst på lite om ämnet. Ska försöka ta mig i kragen och stiga upp tidigare oftare. Andra och tredje året på universitetet lär med säkerhet kräva åtta timmars arbetsdagar, oavsett om jag har schemalagda föreläsningar och tutorials eller inte, så det är lika bra att vänja sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0