Förberedelse

Nu är det alltså bestämt att jag ska studera marknadsföring i Liverpool i höst, med start den 28:e september. Det betyder att jag förmodligen blir kvar här i landet i två månader till, och under den tiden har jag knappt någonting att göra. Gnäller gör jag inte - det är skönt att vara ledig och ha tid att göra ingenting, däremot saknar jag rutiner, känslan av att behöva stiga upp på morgonen, och att faktiskt ha något att göra med min tid. Jag har inte tillräckligt mycket pengar för att det ska vara roligt att vara ledig någon längde period. Om jag ska vara ledig vill jag gärna kunna resa, och det tror jag tyvärr inte blir av den här sommaren eftersom pengarna kommer behövas när jag ska flytta. Vilket dilemma va? ;)

Idag har jag varit i stan och lunchat med mamma på Åtta Glas på piren, köpt två underbart fulsnygga t-shirts på H&M, och lånat en 600 sidor tjock bok om marknadsföring på Stadsbiblioteket som jag tänkte försöka ta mig igenom i sommar. Det vore inte fel att känna sig förberedd inför skolstarten! Det skulle kännas hemskt att komma dit, märka att alla andra har betydligt mer koll på ämnet än man själv och sitta där som ett frågetecken... usch. Nope, det ska jag inte utsätta mig själv för! Istället ska jag låta pluggisen inom mig få komma till liv igen, och se till att lära mig ett och annat redan innan terminen börjar.

"Procrastination is the grave in which opportunity is buried."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0