Datorer och jag, del femtioelva

Vaknar och stiger upp vid nio. Sätter mig och skriver bibliography och abstract - sista delarna på min International Business report. Klar i tid, känns bra! Äter frukost och gör mig i ordning, och vid halv tre traskar jag i väg till universitetet. Går in och sätter in pengar på mitt skrivar-konto, så att jag ska kunna skriva ut rapporten med hjälp av färgskrivaren. Väljer en utav färgskrivarna på listan och skriver ut. Pengar dras men inga papper kommer. Går ner och pratar med Computing Services, och de informerar mig om att ingen utskrift registrerats på mitt konto. Går upp igen till våningen där det finns lediga datorer. Skriver ut igen, och denna gången kommer det, men på båda sidor av pappret, trots att vi egentligen bara ska lämna in arbeten utskrivna på en sida av pappret. Börjar bli stressad, pratar med några klasskamrater, och alla säger att de redan lämnat in uppgifter utskrivna på båda sidor av pappret. Okej, får väl gå då, tänker jag. Men försöker ändå ändra inställningarna och skriva ut på nytt. Inga papper kommer. Accepterar att jag helt enkelt får lämna in det så, eftersom tiden börjar bli knapp. Går för att skriva ut title page, abstract och contents, och upptäcker till min förtvivlan att jag glömt lägga över dem på usb-minnet. Ringer i panik hem till John som får rota bland mina dokument och maila de tre jag behöver till mig snabbt som attan. John är snäll och hjälper ♥ Men skrivarjäveln vill fortfarande inte skriva. Efter otaliga försök kommer title page ut, och efter ytterliga några minuter har jag lyckats få även abstract och contents utskrivna. Springer bort till Management School, skriver på ett undergraduate submission form, häftar och lägger rapporten i inlämningslådan. Klockan är nu 15.48. Utskrivarprocessen har tagit mig en timme(!), och jag förbannar allt vad datorer heter!

But it's all good. Jag hade ju hela 12 minuter till godo ;)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej! Fin blogg. Gillar du smink? Kolla då in min makeup blogg om du vill=) /Sofie

2009-11-24 @ 16:23:40
URL: http://makeupbysofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0