Datorproblem

Nu när vi håller på med grupparbeten tar jag med mig lilldatorn till skolan, och igår på lunchen skrev jag ett blogginlägg när jag satt och fikade på Costa. Natalie hade spanskalektion så jag hade ingen att fika med utan gick ensam. Så jag skrev, tog en webcambild, och skulle precis publicera det när batteriet dog. Inget problem, tänkte jag, då jag alldeles strax skulle vidare till biblioteket. Men när jag kom till biblioteket och sticker in datorsladden i eluttaget vill datorn inte starta. På-knappen började lysa, fläkten stönade lite, men skärmen förblev svart.

När jag kom hem tog John över, men han fick inte heller igång den. Han försökte uppdatera bios, men det gav inte något resultat, så istället skruvade han isär hela datorn. Datorns alla delar låg i en stor hög, och jag accepterade att den lämnat mig. Jag kollade vad liknande datorer kostar här, flyttade runt en del pengar och förberedde mig för att köpa en ny imorgon (idag).

John däremot fortsatte med skruvandet, och tro det eller ej, men han lyckades till slut få den att både fungera och se ut som den ska igen! Miracles do happen!

"Nu ska vi se hur många skruvar man egentligen behöver..."

Kommentarer
Postat av: Mulvishead

Åh, han är riktigt duktig din man! Att till och med få igång din hemelektronik - du som har en så stark teknikdödaraura runt dig...

2009-11-04 @ 08:23:11
Postat av: ToffeeBoy

Vi kanske ska skicka din mobil till John.

Han kanske kan fixa den.

OnOff och Sony Ericsson klarar det inte.

2009-11-04 @ 11:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0