En helt vanlig fredag

Jag som hade kommit in i en sådan bra bloggrytm, och så kommer en stressig dag och förstör ;)

Jag steg upp vid halv nio, gjorde mig i ordning, slängde i mig lite gröt, och skyndade mig bort mot universitetet. Dagens första föreläsning var Development of International Business, och jag höll på att somna. Ämnet är intressant, och föreläsaren är väldigt kunnig, men frågan är om han är så bra på att lära ut...

På lunchen gick jag och köpte en varm baguette på Greggs, en med chargrilled chicken, bacon och honey mustard mayonnaise. Hur god som helst! Så god att den brukar hinna ta slut innan jag hinner dit. Satte mig inne på Costa och drack en caffe latte, och pratade lite i telefon med mamma. Jag saknar henne ♥ När jag kommer hem till Sverige igen ska vi fika massa och se på 'kärringteve' (det är vad vi kallar skönhets- och modeprogrammen vi brukar sitta klistrade framför, haha!).

På seminariet i Fundamentals of Marketing satte vi upp en marknadsföringsplan för Liverpool International Tennis Tournament, vilket inte var det enklaste för mig. Det finns nämligen inte någonting som skulle kunna få mig att gå på en tennismatch, förutom om jag fick betalt. Kan knappt tänka mig någon tråkigare underhållning... eller okej, att se på när folk spelar shack hade nog varit snäppet värre ändå.

Mellan två och fyra satt jag på föreläsning i Organisations and Management som var lika trist som vanligt. Det ämnet är inget vidare alltså, men det beror snarare på föreläsaren än på kursinnehållet. De går ju trots allt igenom Marxism och andra politiska begrepp som intresserar mig, så det skulle kunna vara intressant.

Så ser alltså mina fredagar på universitetet ut, för den som undrar. Snart ska jag berätta vad jag och John hittade på efter skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0