Som att dricka socker

Jag och John var som sagt på stan idag, efter att jag hade varit i skolan en sväng. Vi kom från olika håll, så vi möttes inne på St John's Shopping Centre och gick raka vägen till KFC. Jag smällde i mig en snack box med popcorn chicken, vilket är betydligt godare än det kanske låter. Jag älskar KFC, trots att det säkerligen är bland det värsta man äta om man vill vara snäll mot sin kropp...

Vi gick vidare till banken där vi förde över pengar från våra svenska till våra brittiska konton, och sedan gick vi och köpte ett par julklappar. Jag får nog slå in dem först när vi kommer hem till Sverige; jag betvivlar att paketsnöre ser ut som det ska efter att ha tumlat runt i en resväska i några timmar ;)

Det blev en fika på Rococo också innan vi åkte hem. Mysigt var det som alltid, men vaniljlattarna (latte i plural?) kunde vi skippat. Baristan där hade ingen vidare uppfattning om hur mycket vanilla syrup som är lämpligt att lägga i en och samma kopp kaffe. Han måste fyllt på minst till hälften med syrup - ja, det kändes som att dricka socker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0