Drama!

En utav tjejerna vi bor med har gått mig på nerverna det sista, to say the least. Hon tror minsann att hon har rätt att styra och ställa... yes, Prinsessan C sitter högt på sin piedelstal och ser ner på oss andra, eller i alla fall på mig.

Som tur är är hon sällan hemma utan oftast ute på jobbresor, men varenda gång hon är hemma ser hon till att gnälla på saker jag gör eller inte gör, eller saker jag över huvud taget inte har något med att göra.

Idag skulle jag blöta håret och kamma i lite hårinpackning. Det var inget vatten kvar i min sprutmoj, så jag gick ut i köket och fyllde den med vatten. Sedan tänkte jag att jag skulle försöka låta bli att blöta ned Prinsessans golv, så jag ställde mig nära diskbänken och sprutade ditåt. C kommer in i köket och säger: "åh, Sandra, sådär kan du ju inte göra!" Jag svarar: "det är bara vatten". "Nej, jag menar, du borstar ju håret nära disken", säger hon. "Ja, nära vår smutsiga disk som John alldeles strax ska diska", svarar jag. (Med vår menar jag förresten inte husets utan mina och Johns använda tallrikar som var de enda som stod i närheten.)

"Fine, you don't have to be so reactive" säger hon då. Och då bröt helvetet lös för mig; hon ska fan inte säga till mig hur nära min egen smutsiga disk jag får stå och borsta mitt hår. Så jag höjde rösten och sa "well, I wouldn't be so reactive if you didn't bitch about every little thing I do". Haha, jag får sällan utbrott på folk, men den här tjejen har passerat gränsen för acceptabelt beteende alltför många gånger nu...

Tilläggas ska att Kayleigh (vår andra housemate) klippte håret i köket för ett tag sen, vilket ledde till att hårtussar låg och drällde överallt, men då sa Prinsessan inte ett knysst.

Oh well, hon flyttar som tur är om en vecka, och efter det ska hyresvärden låta hennes lilla rum stå tomt. Det kommer bli en lättnadens dag när hon stänger dörren bakom sig!

Kommentarer
Postat av: Mulvishead

Umm - ibland spelar det verkligen inte någon roll om man håller med, säger emot eller ignorerar, fel blir det i vilket fall...

Så länge man vet med sig att man inte gjort något galet, så är det ju bara att lägga det ifrån sig. Kan ju vara nog så svårt när man känner sig oskyldigt anklagad. Men man måste komma ihåg att det är gnällspiken som har ett problem, rätt så synd om den stackaren, som inte har en intressantare egen tillvaro än att den måste störa sig på allt eller inget i övriga världen...

2009-11-30 @ 20:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0