Ännu ett gruppmöte

Jag tycker inte om grupparbeten över huvud taget, och jag tycker definitivt inte om det faktum att en stor del av mitt betyg baseras på vad andra gör eller inte gör. Nu är det så att jag haft turen att hitta en riktigt bra grupp, där alla medlemmar dyker upp på alla möten, men jag har ändå svårt för det. Det största problemet just nu är att grupparbete känns allt annat än effektivt; det hade tagit mig en eftermiddag att skriva uppsatsen på egen hand, men nu måste jag gå på gruppmöten så gott som varje dag och sitta timma ut och timma in och kompromissa om varenda liten detalj. Helt sanslöst!

Och ja, jag förstår att man inte alltid kan göra som man själv vill ute i arbetslivet, men det är fanimig inte ofta fem personer på en arbetsplats sitter och skriver en uppsats tillsammans. Rapporter, visst, men just 'uppsats' känns inte som ett lämpligt grupparbetsformat. Jag slår vad om att grupprummen har glasdörrar för att någon ska kunna iaktta oss och skratta åt våra tafatta försök att samarbeta :/

På mötet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0