Hot oat! Gröt var det ja...

Jag har sett flera Instant Hot Oat stå och drälla i köket, och ville helt enkelt veta what the fuss was about, så jag köpte ett paket själv. Jag trodde det skulle innehålla havregryn, och det gjorde det ju mer eller mindre, men inte hela havregryn på svenskt vis inte. Nope, fort ska det gå! Det här såg mer ut som pyttesmå sågspån...

Jag följde i alla fall instruktionerna på paketet. Häll sågspånen i en skål, täck med mjölk, pytsa i en klick honung, och sen in i mikron i ett par minuter. Tog ut geggan gjorde jag, och den såg måttligt imponerande ut. Men smaken visade sig vara riktigt bra - best gröt ever! Haha!


Nu råkar det ju vara så att jag är en sucker för mjöl- och mjölkprodukter i allmänhet, så tycker man inte om det är det nog ingen höjdare. Men gillar du den typen av mat tycker jag du ska testa havregrynsgröt på brittiskt vis om du befinner dig här i trakterna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0