Jag tycker inte om söndagar.

Speciellt inte när det är regnigt och grått ute. Grått och trist. Tanken på att göra sig i ordning och lämna huset känns om möjligt ännu mindre lockande än att sitta kvar här hemma. Dessutom är inte ens Liverpool särskilt häftigt att vistas i på söndagar; kollektivtrafiken är mer eller mindre inställd, och allting stänger klockan fem.

Jag brukar unna mig att slappa på helgen. Skolarbete får jag nog av i veckorna, och ett par lediga dagar förtjänar man emellanåt. John och jag smällde nyss i oss en pizza (en fryst variant som värms i ugnen), och nu sitter vi här och dricker kaffe ur vad som kan vara världshistoriens fulaste muggar, och sippar Baileys ur vad som alldeles säkert är världshistoriens fulaste shotglas. Fulhet passar bra, en sådan här tråkig söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0