Mina nya vanor


Eftersom jag inte vet exakt vad det är som fått min hy att läka väljer jag att tro att allt nytt allergivänligt som jag testat hjälpt till viss del. När jag kom hem efter mitt besök på akuten googlade jag som attan för att hitta något som skulle kunna förbättra min situation, så om något stackars allergioffer sitter där hemma och googlar kanske den stöter på detta, haha!

Från vänster till höger:
Simple gentle care shampoo & conditioner - schampo och balsam utan parfym och färgämnen. Är jag känslig mot tvättmedel kan jag väl lika väl vara känslig mot hår-tvättmedel, tänkte jag.  Och parfymfritt schampo är faktiskt inte så tråkigt som man skulle kunna tro. Inte den här sorten i alla fall; det luktar gott, om än väldigt milt :)

Eskimo-3 - kosttillskott/fiskoljekapslar. Jag läste på flera sidor att fiskolja i stora doser skulle göra susen, men klarade inte av tanken på att faktiskt svälja ett par teskedar fiskolja varje dag, utan valde kapslar istället så man slipper smaken. Att jag valde just Eskimo-3 var för att den har bra rykte... tydligen ska den vara betydligt mer ren än de flesta andra sorter då den kommer från fiskens kropp och inte bara från dess lever (sant eller falskt?). Jag störs fortfarande av tanken på att äta fiskolja, men jag störs betydligt mer av att gå runt och se misshandlad ut.

Aqueous Cream BP - hudkrämen jag fick av läkaren som man tydligen inte ska kunna vara allergisk mot. Kort sagt: burken är stor och klumpig och ser väldigt klinisk ut, men krämen fungerar utmärkt! Billig är den också - en sådan där enorm burk på 500g kostar knappt £2.

Hur bra dessa produkter än fungerar måste jag säga att jag saknar alla duschkrämer och bodylotions som doftar underbart av parfym. Hoppas jag stegvis kan återgå till sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0