A-Z scrapbook

Investeringen jag nämnde tidigare idag är en prenumeration på branchtidningen Marketing Week. En årsprenumeration (50 nummer) kostar £150, så billigt är det inte. Inte som engångssumma i alla fall, men per nummer blir det inte så farligt.


Vi har blivit informerade om att man inte kommer att nå de högre betygen om man inte läser annat än kurslitteraturen. Man bör själv leta upp annan litteratur, vetenskapliga artiklar, osv, för att hålla sig uppdaterad på vad som händer inom marknadsföringsbranchen. Marketing Week rekommenderade läraren i Fundamentals of Marketing, så det fick bli en prenumeration i utbildningssyfte.

Vi fick i uppgift att göra varsin A-Z scrapbook om marketing, smockfylld av artiklar som kan kopplas till typiska marknadsföringstermer. Uppgiften är inte obligatorisk, men den som lämnar in den bästa scrapbooken vid terminens slut vinner £100, så jag tänkte att jag lika väl kan göra en eftersom jag ändå blir tvungen att läsa en hel del artiklar. Igår köpte jag lite scrapbookutrustning, så så fort jag hittar en bra artikel är det bara att sätta igång med pysslandet:


Kommentarer
Postat av: Mulvishead

....nu rullar kulorna ser jag...

2009-10-02 @ 08:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0