Inte direkt händelsernas centrum...

När det inte händer mycket får man glädjas åt det lilla, dvs att vi äntligen fick en mikrovågsugn igår!


Vi fick även en anslagstavla som inger en rätt schysst kollektivkänsla. Det är ju trots allt så vi bor - i ett kollektiv - så det är väl passande. Det faktum att man förväntas kommunicera med varann genom lappar på en anslagstavla är kanske en smula sorgligt, men det väljer jag att bortse från. Man kan ju sätta upp allt möjligt trams på den om man har lust, så den ska vi nog ha kul med ;)

Hmm, vad händer annars? Jo, jag tittade in på min brors födelsedagsfika (grattis David!) med hjälp av Skype, och passade på att gnälla lite om min sjukdom. Jag vaknade helt svullen i morse; ögonlocken var illröda och själva ögonen såg ut som två streck. Hade jag inte vart så skicklig med sminket hade nog folk börjat undra vad som försiggår här hemma, haha! Det är tur att John pysslar om mig. Han var gullig och gav mig kvällsmat på sängen tidigare (vilket främst resulterade i att jag spillde varm choklad på lakanet, men tanken var god).

Imorgon tänkte jag få tummen ur och göra en lista över småsaker som skiljer sig mellan Sverige och England. Det är en hel del vardagsgrejer som ser annorlunda ut här, både positivt och negativt. Men först ska jag sova!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0