Otroligt lång dag

Jag steg upp klockan sex och tog en dusch, gick och lade mig igen och sov en timme till, steg upp, gjorde mig i ordning och åt lite frukost innan jag gick till skolan. Just det, gick var ordet. Och det gick faktiskt oväntat snabbt!

Jag gick in på Tesco och köpte med mig en flaska vatten och lite fruktsallad, och sedan satte jag mig och väntade utanför föreläsningssalen. Jag var först där... måttligt roligt.

Själva föreläsningen sniglade sig fram, förmodligen delvis pga att jag var så trött, och så fort den var slut gick jag ut till Myrtle Street och hoppade på bussen mot City Centre.

John åkte för att möta mig, och i väntan på honom tryckte jag i mig en "snack box" från Kentucky Fried Chicken. Snacka om att hot wings satt fint när jag var så trött och hungrig!

Jag gick in och tittade lite på TK Maxx, en outletbutik med designerplagg för en bråkdel av originalpriset, men hittade inget vidare intressant. Gick vidare till Superdrug och köpte ett gäng hudvårdsprodukter för £1 styck.

Jag och John delade på en stor cappuccino på Rococo, sedan letade vi reda på svart bläck till min nya skrivare, och innan vi åkte hem köpte vi lite nödvändigheter i matväg på Tesco.

När vi kom hem stod hantverkarna utanför huset och pratade och rökte i lugn och ro, vilket irriterade mig något enormt eftersom vi bara har ett badrum här och gärna vill kunna använda det igen så fort som möjligt. Hantverkare som yrkesgrupp verkar inte riktigt ha greppat det här med effektivitet... eller vad är det som gör att  så många av dem har väldiga problem både med att börja jobba med och att slutföra arbeten i tid?

Jag däckade i alla fall på sängen rätt snart efter att vi kom hem, och då jag vaknade upp ett par timmar senare fick jag ägna ytterligare tankeverksamhet åt deras inkompetens. De har alltså kaklat om i badrummet, och det är pinsamt slarvigt gjort. Jag hade aldrig accepterat ett så uselt resultat, men nu är det ju varken mitt hus eller mina pengar det handlar om, så det är väl bara att tacka och ta emot.

Kvällen har tillbringats med nagellacksmålande och filmtittande. Nagellacket köpte jag för £1 utan att veta riktigt hur färgen såg ut (flaskan är silvrig och man ser inte innehållet), så jag blev positivt överraskad då det visade sig vara en djupblå färg:

 

Imorgon väntar ännu en lång dag som ska spenderas i ett utav skolans bibliotek. Det är på tiden att jag tar tag ordentligt i pluggandet nu, innan det blir försent ;)

 

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Mulvishead

Snygga naglar!

Men fingrarna var märkligt lika de långa smala figurerna i Mumindalen....Muhahaha

2009-10-08 @ 21:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0