They want to put me on the books!

Jag fick brev från modellagenturen idag, i vilket de bad mig ringa deras kontor och uppge ett referensnummer:


På papprena jag fick när jag var där på casting står det att de endast väljer ut en väldigt liten procent av alla sökande, så jag blev väldigt smickrad att de kontaktade mig! Jag ringde dem vid halv ett och mannen jag pratade med sa att han skulle ringa upp mig om ett par timmar, men det gjorde han inte, så vid halv sju ringde jag igen och fick prata med en annan person.

Anledningen till att de skickat brevet till mig var mycket riktigt att de vill att jag ska arbeta för/med dem. De vill "put me on the books" som de så fint uttrycker det, haha! Problemet är bara att de inte alls lät förstående då jag förklarade att jag är student och inte kommer att kunna gå på castings ifall de krockar med mina föreläsningar eller tutorials, utan sa bara till mig att jag behöver ha en mer positiv attityd gentemot det. Jag hade hoppats att de skulle vara villiga att ta hänsyn till mitt schema när de bokar in mig på eventuella castings, men det verkar de inte särskilt intresserade av att göra. Dessutom kan dessa castings äga rum i hela nordvästra England (tja, hela England för den delen, men främst nordvästra), och att resa runt kostar som bekant både pengar och tid.

Jag blir alltså tvungen att tacka nej. Jag skickade precis iväg ett e-mail till dem där jag tackar för möjligheten, förklarar min situation, och tackar nej till att arbeta med dem. Det känns inte kul alls att behöva säga nej när jag äntligen får möjlighet att syssla med något jag velat göra så länge, men det är betydligt smartare att tacka ja till utbildning än till modellande. Speciellt när jag vet att jag är för kort för att få riktigt coola jobb... Livet är hårt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0