Äntligen internet!

Kvart över åtta i morse väcktes vi av att det knackade på dörren. Det var två män som hyresvärden skickat för att kolla på vår boiler. Värmen i huset har som sagt inte varit vad den borde vara, så det känns bra att någon kom och åtgärdade problemet. Dock måste jag säga att jag tycker det är dåligt av hyresvärden att inte meddela någon av oss som bor här att reparationsfolk skulle komma hit. I hyreskontraktet står det att hon ska ge oss 24 timmars notice innan någon kommer hit och lagar något, så att vi ser till att någon är här och öppnar, men det brydde hon ju uppenbarligen inte sig om. Very strange indeed.

Klockan halv tolv lämnade jag huset och tog bussen ner till stan. Jag gick raka vägen bort till Oxfam där jag varit innan, och där jag visste att de hade aktuella läroböcker i bra skick. Jag köpte med mig en bok om marknadsföring för £9.99, och sen gick jag in på en bokhandel och köpte med mig en ordlista för £2.99 som förhoppningsvis kommer att underlätta mina studier. Jag vill verkligen att det jag skriver på engelska ska hålla måttet, så att bättra på ordförrådet lite grann är nog en bra idé.

 

Än har jag inte haft möjlighet att faktiskt lära känna någon i klassen, men jag har pratat en del med fyra stycken. Två killar som heter Duncan och Ryan, och två tjejer som heter Hannah och Anna. Mitt första intryck av klassen säger mig att ungefär en tredjedel verkar vara folk jag är intresserad av att lära känna bättre - resten verkar rätt trista. Men det kan ju mycket väl vara så att mitt första intryck inte stämmer... det har hänt rätt många gånger förut ;)


Medan jag var i skolan tittade en man från Virgin in och installerade internet här hemma. Vi har en trådlös router som fungerar jättebra i hela huset förutom i mitt och Johns rum. Betongväggen mellan vardagsrummet och vårt rum blockerar tydligen signalerna. Är det inte typiskt!? Så imorgon ska vi gå och leta efter en passande förlängningssladd så att vi kan placera routern i hallen utanför vårt rum. Förhoppningsvis kommer jag alltså att kunna uppdatera bloggen betydligt oftare nu :)

Nu ska jag koka en kopp te, och sedan ska vi sätta oss i sängen och titta på ett nytt avsnitt av House.

Godnatt!

 


Kommentarer
Postat av: Mulvishead

Det första jag såg var den fina te-muggen! Nu blir jag avis...

Gött att ni äntligen fått tillbaka internet i livet!

2009-09-26 @ 08:28:21
Postat av: Mulvishead

Nån var visst riktigt ordentligt glassugen!

2009-09-26 @ 08:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0