Lång dag

Nu när jag kan uppdatera oftare glömmer jag att ta med mig kameran när jag går ut. Bra va? Men det har i alla fall varit en hyfsat händelserik dag. Vi började dagen med ett besök på Tesco eftersom vi inte hade någon frukostmat hemma, sedan gick vi hem och åt upp en del av det vi köpte, och efter det tog vi bussen till andra änden av Kensington där det ligger en butik som heter Take Away Furniture. Den är långt ifrån imponerande, men det är ett av ytterst få ställen här där man faktiskt kan hitta billiga möbler. Vi bestämde oss för en bokhylla i mörkt trä som vi ska få hemkörd klockan tio imorgon förmiddag. När vi köpte skåpet kom de inte ens på den dag de hade sagt, så jag räknar inte med att de ska komma på utsatt tid, men hoppas går ju!

Gardiner stod också högt på önskelistan - det ser verkligen ut som att man nyss flyttat in om man inte har några - så vi åkte ner till TJ Hughes och letade, men de enda i vår prislass var i beigebrun mocka så det blev inget köp. Två meter långa mockagardiner á la estländsk porrstudio - Ich don't think so. Som tur är hittade vi en betydligt finare och mockafri variant i en mörkare brun nyans i en butik i Liverpool One. Vi hängde upp dem så fort vi kom hem och rummet känns redan tio gånger mer hemtrevligt :)

Jag avslutar med en bild på nödlösningen på platsbristen i kylen. Vad tror ni, är det världens minsta? Haha XD


Kommentarer
Postat av: Mulvishead

Är nog ingen risk man glömmer saker längst bak i det kylskåpet!

2009-09-30 @ 20:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0