Rococo

Vi var på McDonald's en sväng och åt 99p-burgare till mellanmål, sen köpte jag två söta pyjamasar, en brun tröja, ett svart linne och lite underkläder på Primark, och nu sitter vi och fikar på Rococo. Det var alltså pyjamasar och strumpor jag tänkte på när jag sa 'nödvändigheter', och jag står fast vid att det är nödvändigt. Jag tog inte med en endaste pyjamas hit, och visste ni hur kallt det är i vårt hus hade ni också sett det så, det kan jag lova.

Allt jag köper nu i klädväg ligger det en tanke bakom. Hemma köpte jag ju på mig vad som helst bara för att jag kunde, men nu har jag varken särskilt gott om pengar eller förvaringsutrymme så nu gäller det att planera. Den bruna tröjan (som kostade £1.96) ska jag till exempel ha under en klänning jag köpte i somras, och det svarta linnet under topparna jag köpte i måndags. Möjliggörande, mina vänner, det är det jag väljer som shoppingursäkt just nu, haha!

Vad gäller Rococo så kan jag tala om att det är ett mycket trevligt ställe mitt i city som har rimliga kaffepriser, fin inredning, och som verkar spela Coldplay hela tiden. Fast den främsta anledningen till att vi gick hit och inte till Starbucks är ändå att de har gratis internet. Gratis är gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0