Bankärenden och födelsedagsplaner

Idag har det samlats vuxenpoäng. Jag och John tittade in på Handelsbanken och såg till att ordna ett par grejer inför flytten. Det i sig innebär väl inga vidare vuxenpoäng, men det faktum att vi gjorde det i god tid och inte stressade med det i sista sekund gör mig allt lite imponerad. Jag brukar annars vara the queen of procrastination... men vem vet, jag kanske börjar arta mig?

Vad vi gjorde var att beställa dosor, så att vi kan ta med oss internettjänsten utomlands, och att informera dem om vår kommande adressändring. Jag passade även på att fråga hur det fungerar med våra Visakort där borta, och tydligen tas ingen avgift om man betalar med kort i butik, men om man tar ut pengar i automat kostar det 35 kr per uttag. Inte oväntat, men dumt ändå, och ännu ett argument för att öppna brittiskt bankkonto så fort som möjligt.

Mitt sommarkort går ut den 16:e augusti om  jag inte minns fel, och efter det kommer jag vara mer eller mindre fast i Vaggeryd. Det kommer kosta mig över 100 kr att ta mig till Jönköping och hem igen, och eftersom det är helt sanslöst låter jag nog bli i största möjliga mån. Jag får alltså passa på att träffa de jag vill träffa innan sommarkortet går ut... synd bara att tiden är så knapp :/ Som tur är har jag redan bokat träff med Brain och K. Jag fyller 19 på torsdag och det ska firas med födelsedagsfika så det räcker och blir över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0