Spontantripp till Malmslätt

Det blev ingen cappucino på Espresso House. Min plan var som sagt att köpa med mig en tidning och sedan sätta mig där, men någon tidning fanns inte att få tag i. Till och med Pressbyrån stänger tidigt här - helt sanslöst! Istället traskade jag bort till Bosses Glassbar och köpte två kulor glass i en bägare, en pecannöt och en nötkrokant. Bosses Glassbar har utan tvekan den godaste glassen jag någonsin smakat. Vanligtvis blir jag måttligt imponerad av glass, och ställer ifrån mig den efter ett par tuggor, men den här är faktiskt riktigt god.


När jag skulle åka hem till Ryd igen gjorde jag en sån dundermiss! Jag hoppade på fel buss och hamnade mitt i ett bostadsområde ute i Malmslätt (nästan en mil utanför Linköping), istället för i Ryd Centrum. Duktigt va? Först ringde jag John och skämdes, och sen ringde jag mamma för att få sällskap i väntan men hon blev förstås bara orolig. Men don't worry, jag lyckades ta mig hem till slut. Helt hjälplös är jag inte, som tur är :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0