I väntan på hyresvärden...

Jag önskar att jag hade bättre saker för mig än att vänta på vår hyresvärd, men dessvärre är mötet med henne prio nummer ett nu i eftermiddag. När det gäller att fixa saker åt oss (fungerande mikrovågsugn till exempel) är hon väldigt svår att få tag på, men när jag lämnade ett meddelande om att förlänga hyreskontraktet ringde hon tillbaka på direkten, och hade även tid att komma förbi samma vecka. Lustigt sammanträffande va?

Det är ju tyvärr så att saker ofta verkar betydligt bättre än de i själva verket är, och så vet jag helt säkert att det är med boende här i Liverpool. Och eftersom vi har begränsat med pengar vill vi inte riskera att hamna på ett värre ställe, så vi har bestämt oss för att bo kvar här tills vi hamnar i ett annat ekonomiskt läge ;)

Jämfört med den standard man är van vid i Sverige är det här huset inte direkt imponerande, men efter att ha varit hemma hos ett par brittiska vänner inser man att man kan bo betydligt värre här än vi gör just nu. Här vet vi i alla fall vad hyran landar på varje månad (eftersom el, gas och vatten ingår), och dessutom skulle vi med stor sannolikhet behöva köpa möbler om vi flyttar till en egen lägenhet, och det är kostnader man gärna undviker som fattig student...

Vi får väl helt enkelt uppskatta det faktum att vi bor både billigt och centralt, och stå ut med att dela boende med ett par andra ett tag till!

 

Gatan vi bor på


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej fin blogg :), jag har frågestund i min blogg så kolla gärna in min blogg och ställ en fråga, tack i för hand!



2009-12-02 @ 19:44:31
URL: http://maandiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0