I would make a good housewife...

Idag har jag arbetat hemifrån (haha!). Jag hade kunnat gå på en tutorial vid tvåtiden, men alla andra tutorials i det ämnet har varit så meningslösa att jag lät bli. För det första tar läraren inte upp något utöver det man kan läsa sig till, och för det andra har han en så kraftig brytning att man knappt förstår vad han säger. Det är inte bara jag som problem med att förstå; förra gången vi var där var det så många som bad honom upprepa vad han sa att jag tyckte synd om honom.

Vi har fått en ny tvättmaskin idag. Bra va? En som fungerar är alltid trevligt att ha... När de hade burit ut den gamla och ställt in den nya, samt försökt tvätta av golvet med en smutsig mopp, var det så skitigt i köket att jag inte kunde låta bli att städa. Jag dammsög golvet och torkade det med en ren mopp. Jag dammsög även resten av huset, och diskade lite. Och inte nog med det - jag lagade mat också! Pasta och köttfärssås till mig och John. Känner mig duktig :)

Mitt framtida jag?


För den som undrar kan jag tala om att jag faktiskt hunnit med att plugga också. Jag har äntligen tagit mig an den där jobbiga bibliografin, och skickat ut mail till alla gruppmedlemmar om vilka övriga detaljer jag behöver få skickade till mig.

Effektivitet är nyckelordet! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0