2009-07-14

Denna tisdag började med jag väcktes av ett sms från födelsedagsbarnet Liza. Jag hade faktiskt förberett ett grattis-sms att skicka så fort jag vaknat, men hon hann före och gav mig dessutom ytterligare en anledning att gratulera - massa grattis till jobbet Liza, jag är jätteglad för din skull och kommer helt klart och hälsar på dig i Stockholm om jag får!

Ett par timmar senare (framåt tre) steg vi upp och åt frukost, och kvart i fem tog vi bussen in till stan. John behövde skor och hade hittat ett jättefint par på rea i Norrköping, men där fanns de tyvärr inte i hans storlek. Som tur är fanns de här; det är så tråkigt när man hittar något man både vill ha och faktiskt har råd att köpa och det inte finns i ens storkek. John var inte den enda som köpte skor, jag fick också med mig ett par:

De är exakt likadana som ett par jag redan har, men jag köpte dem ändå, och det av tre anledningar: (1) jag har vandrat på kullersten lite för mycket med de jag har och klackarna ser inget vidare ut längre, (2) de är oerhört bekväma och passar till allt, (3) de kostade endast 99 kr nu på rean. Jag såg helt enkelt ingen anledning att låta bli, så jag slog till!

Det här är sista kvällen jag är här den här gången, imorgon åker jag hem till Vaggeryd igen, så jag ska se till att den blir mysig. Som tur är ses vi redan till helgen igen, då blir det nämligen fest med Johns gamla kompisgäng som jag ännu inte har träffat. Ska bli kul att se vilka han umgicks med när han bodde hemma :)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0