Mina dagar i Vetlanda

Jag kom dit i lördags, och hann inte vara där många timmar innan det var dags att sätta sig i bilen och åka ut till Bellö där det var överraskningsfest för Johns kompis Johan. Johan har nyligen återvänt efter att ha tillbringat ett år i Australien, så både hans vänner och familj va där för att fira hans hemkomst. Trots att solen höll sig borta mestadels av tiden var det behaglig värme utomhus, så vi satt där i ett tält och åt catering-mat och snackade om dåtid, nutid och framtid. Alla var trevliga och pratglada, så jag slapp som tur var känna mig utanför trots att jag var nykomling :)

Jag gjorde tappra försök att fånga allt folk på kort (men John blockerar visst resten av killarna i gänget på samtliga bilder hehe):



Efter en jättefin kväll övernattade vi i en utav stugorna där, och stannade på frukost innan vi åkte hem till Johns föräldrar igen. Söndagen försvann snabbt... det enda jag minns av den är att det var jävligt skönt att duscha och att jag smällde i mig ett par bitar kebabpizza innan jag somnade framför tv:n. Sex, drugs & rock'n'roll-livet tar hårt på krafterna haha!

I måndags åkte vi in till stan en sväng, och jag köpte två kjolar för 49 kr styck på Gina Tricot - det, mina vänner, är vad jag kallar fynd! Speciellt med tanke på att det faktiskt inte var renodlade sommarplagg, utan sådana jag utan problem kan ha på mig en bra bit in på hösten (med ett par rejäla strumpbyxor kan jag säkert ha dem i vinter med utan att det ser knasigt ut). De får helt klart följa med till England de med! Jag har snart en hel garderob oanvända kläder att ta med mig när jag flyttar... synd bara att mina möjligheter att frakta över allt är begränsade.

I tisdags firade vi 5 månader tillsammans, jag och John, fast det kom vi på först i efterhand. Men man kan se det som att vi firade ändå; vi var trots allt på grillmiddag hos Sveriges yngsta veterinär, det är inte varje dag det händer! Till efterrätt hade Sara bakat en riktigt smarrig vinbärskaka, och jag kan inte minnas att jag ätit vinbär sedan jag var liten... nej, jag tror bestämt det var första gången sedan mitten på 90-talet jag fick i mig sådana bär. Det måste varit ungefär i samma veva som jag gick klädd i limegrön "visa-magen-tröja" med Spice Girls-tryck, och matchande shorts... Det var tider det! 

Och idag (nja, igår med tanke på att klockan passerat midnatt) har jag inte gjort mycket mer än att åka hem till Vaggeryd igen. Trots att jag bor på orten Gud glömde är det rätt skönt att vara hemma igen och ha tillgång till alla mina prylar, t ex sladden som gör det möjligt för mig att överföra bilder till datorn. Jag får allt börja ta för vana att bära med mig lilldatorn vart jag än går... livet skulle bli så mycket lättare då ;) 

Kommentarer
Postat av: brain

grattis till fem månaders dagen.

2009-07-23 @ 11:06:24
URL: http://swenadian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0