Tidig morgon i Linköping

Redan vid ett tvingade vi oss upp, jag och John, och begav oss genast mot Hemköp för att köpa frukost och lite annat smått och gott. Att stiga upp klockan ett låter kanske inte som någon vidare bedrift, men med tanke på hur sent vi brukar gå och lägga oss och stiga upp när jag är här så är det ganska duktigt ändå! Nu har vi ätit frukost framför ett House-avsnitt, och snart ska jag träna lite med min exetube har jag tänkt. Jag har faktiskt tränat en hel del de sista veckorna, jämfört med hur lite jag tränat tidigare i mitt liv, och jag känner att det börjar ge resultat :)

Igår kväll var vi på stan en sväng, och innan vi åkte hem åt vi middag på Restaurang China. Vi tog varsin biff med champinjoner och bambuskott som smakade helt okej, men de hade gärna fått kryddat rätten mer då den var lite mesig i smaken. Dessutom tyckte jag det var dåligt att de endast hade lagt ut pinnar att äta med på borden. Jag vet att det är kinamat, men vad jag förstår är det väldigt försvenskad kinamat, och då kan de likaväl lägga fram både kinesiska och svenska bestick så man slipper känna sig dum när man behöver be om  kniv och gaffel. Jag har svårt att tänka mig att pinnar skulle vara smidigare att äta med, även om man fått in tekniken, fast det kanske bara är en vanesak? Jag  kanske borde lära mig använda pinnar lite mindre tafatt och avgöra själv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0