Studenten!


Fredagen den 12 juni 2009 var det min tur! Inlägget kommer alltså fyra dagar för sent, men bättre sent än aldrig brukar det ju heta. Själv lämnade jag kameran hemma, då den inte fick plats in min lilla väska, så bilden har jag Brain att tacka för :)

Jag försökte lämna förväntningarna hemma eftersom det ändå bara brukar sluta med att jag blir besviken om jag hoppas på mycket, och det var nog bra gjort. Dagen började segt, med uselt väder och en studentfotografering som var allt annat än smidig (ca 50 personer skulle trängas på en yta avsedd för hälften...) men som tur var fick jag ett übertjusigt halsband av Brain som lös upp min morgon! Efter fotograferingen tvingade vi oss ut i regnet och skyndade förbi Hemköp i jakt på jordgubbar, innan vi tog bussen upp till biologilärar-Britta är champagnefrukosten hölls. Väl där kluttrades en massa namn ner i en massa mössor, och somliga korkade upp champagne som i vårt fall avnjöts (läs: tvingades ner) tillsammans med jordgubbar.

Det var först vid halv elva som stämningen började likna något. Studentlunch med livemusik i Restaurang Linden där eleverna dansade som galningar framför scenen, följt av en avslutningsceremoni i Brahesalen, samt stipendieutdelning i klassrum. Sen kom stunden alla väntat på: utspringet! 90 pinsamt oförberedda sekunder i allas blickfång, det ni!

Efter utspringet möttes jag av mamma, pappa, bror, farmor och John, som snällt stått och väntat på mig där i regnet. Jag fick en massa blommor och gosedjur hängda runt halsen, och ett par minuter med John innan det var dags att hoppa upp på flaket. Att åka runt på ett flak är en aktivitet som gör sig bäst i solsken måste jag säga - jag var stelfrusen när det äntligen var dags att hoppa av!

Efter flaket kom Paulinas pappa och hämtade oss, och vi (jag, John och Paulina) fortsatte hem till hennes studentfest där gästerna väntade. Maten var hur god som helst och presenterna skulle jag inte tackat nej till själv, om man säger så. Jättetrevligt var det! Innan det var dags att åka hem gick vi tre ut och tog ett glas (eller en kopp hehe) på piren, följt av en snabbfika på Coffeehouse by George.

Det blev minst sagt en minnesvärd dag som slog alla mina förväntningar! Jag är så himla glad att jag fick tillbringa min studentdag med those I love ♥ 

So long, IB!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0