Är det sant...

att ca 70% av kroppvärmen avdunstar genom huvudet? An någon anledning har jag fått för mig det...

Jag har ingen aning om hur mycket sanning det ligger i det påståendet, men jag känner mig rätt säker på att en mössa hjälper än att hålla värmen så jag gick och köpte mig en idag:

Har på mig nya höstjackan också

Jag gjorde alltså misstaget att varken ta på mig mössa eller vantar när jag lämnade huset idag; jag anade helt enkelt inte hur kallt det faktiskt var. Kallt och blåsigt, och senare även regnigt. Men jag gnäller inte - vi har ju sluppit snö än så länge. Alltid nåt! Så länge gatorna inte är täckta av is är jag någorlunda nöjd... Att ta sig till och från universitetet är relativt enkelt så länge jag slipper glida runt som Bambi på hal is i mina klackskor ;)

Kommentarer
Postat av: M(irela)

Det ligger mycket sanning i det påståendet! Spädbarn utan mössa blir mycket mindre än spädbarn med mössa, har forskning visat.

2009-11-21 @ 16:11:07
URL: http://snakecharmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0