Gratis dagsutflykt till London på fredag!

På fredag ska jag och John åka till London över dagen. Resan anordnas av Guild of Students, och trots att inte John studerar på University of Liverpool är han också välkommen att följa med - helt gratis! Det finns 49 platser på bussen som ska ta oss dit, och när jag skrev ett mail till dem för att boka biljetter tvivlade jag starkt på att det skulle finnas några kvar. Jag menar, 20 000 elever och bara 49 platser, you do the math.

Men igår fick jag svar; två platser är bokade till oss. Så klockan 06.30 på fredag bär det av mot huvudstaden, och mot Diversity Careers Show som är anledningen till att vi åker dit.

Diversity Careers Show är en jobbmässa där man som besäkare får möjlighet att prata med och lämna sitt CV till ett hundratal potentiella arbetsgivare "Whether you're a school-leaver, or a first/second year student looking for internship, or a graduate looking for work, this is the place to meet up to 100 recruiters from the UK's most influential organisations."

diversitycareersshow.net

Bussen tillbaka går klockan 22.00 vilket betyder att vi kommer ha minst 4,5 timmar på oss att roa oss på egen hand i London, beroende på hur länge man behöver stanna på jobbmässan. Förhoppningsvis behöver man inte stanna tills det stänger, utan kan gå lite tidigare och hinna ta en sväng på stan medan affärerna är öppna... Hur som helst är jag säker på att det  blir en toppendag! Det kan liksom inte gå fel när man är i världens härligaste stad!

Kommentarer
Postat av: Mulvishead

Du förstår ju att jag är helt grön av avundsjuka nu...Ni kommer säkert få en riktigt härlig dag, som du säger - det blir ju perfekt bara man kommer till London!

2009-11-16 @ 08:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0