London, del 1

Klockan var inte mer än 05.45 när vi började promenera mot stadskärnan och St George's Hall. Det var bara mellan 25 -30 elever på bussen, oväntat nog, så det fanns gott om platser att välja bland. Bussresan visade sig ta betydligt längre tid än vi hade trott; vi åkte strax efter 06.30, hade en 45 minuter lång paus samt en 20 minuter lång paus på vägen, och kom inte fram förrän klockan närmade sig ett! Och det hela gjordes inte bättre av att jag blev väldigt åksjuk... Men men, det är väl alltid något som krånglar, så hellre att det var ditresan än vistelsen i London :)


Det syns knappt, men det är jag som står där på trappan till the Grand Connaught Rooms och håller något vitt i varje hand. Mässlokalen var jättevacker, men själva mässan var väl inte mycket att hurra för. Jag tycker att företagen där var dåliga på att ta kontakt med oss besökare, och de jag tog kontakt med verkade nästan motvilliga att svara på mina frågor... Undantaget var en kvinna som jobbade för Square Peg Media, som tipsade mig om en kvinna på ett företag här i Liverpool att kontakta om internships (jag tänte att lite praktik i sommar inte skulle skada).

Vi lämnade Diversity Careers Event vid kvart i två, och tog tunnelbanan till Harrods. Och jag tog en massa bilder på John:

 

Vid tunnelbanestationen Holborn

 

På tunnelbanan

 

Utanför Harrods


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0