London, del 3


Jag hann som tur är med att springa in på den legendariska Topshop-butiken på Oxford Steet. Det blev inga köp för min del (jag är ju trots allt en fattig student...) men kul var det! Jag har förstått att den butiken är ett måste för många tjejer när man är i London ;)


Vi gick även in på John Lewis, där jag fick min foundation utbytt mot en från Clinique, och den såg hur fin ut som helst på huden även i skarpt ljus(!). Jag pratade med en Clinique-försäljare på Harrods med, men hon var fruktansvärt okunnig (satte en klick alldeles för mörk foundation på min kind och utbrast att den passar mig perfekt...) så jag vägrare att köpa något av henne i ren protest. Men jag har ju trots allt läst och hört väldigt mycket bra om Cliniques foundations (de ska tydligen vara bra för känslig hy), så när den jätterevliga tjejen inne på John Lewis letade upp en nyans som faktiskt matchade min hudton kunde jag inte motstå att köpa den!


Som ni ser har de verkligen gått in för det här med julpynt på Oxford Street, och trors att jag personligen inte gillar att pynta särsilt mycket gav det mig en väldigt trevlig julkänsla. Jag längtar till julen; det ska bli skönt att fira den hemma med nära och kära :)


Bilden ovan var den enda jag tog när vi gick tillbaka till Harrods efter besöket på Oxford Street. Snacka om bling-överdos! Men för all del, ska det glänsa så ska det...


Som planerat (jag älskar när saker och ting går som planerat!) avslutade vi kvällen på The Swan, där vi åt potatisklyftor med smält cheddarost och gräddfil, i väntan på bussen. Det var jätteskönt att varva ner där efter en lång dag! För mig kändes det som att komma hem... ♥

Är det inte lustigt att så många personer sitter på uteserveringen trots att det är i slutet av november? Det vittnar väl om att vi har haft en väldigt mild höst här i England. Jag håller tummarna för att vi slipper snö här i år, det räcker med att ni har det hemma i Sverige, haha!

Hejdå London!


Kommentarer
Postat av: Mulvishead

oj oj oj! Man blir ju alldeles till sig när man ser allt - det var en härlig dag ni fick! ...åh vad jag också önskar jag fick tillbringa några timmar där nu! Vi måste se till att det inte dröjer för länge innan vi kan åka tillbaka till England igen!

2009-11-21 @ 17:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0