På bättringsvägen

Jag hittade inget hudvänligt tvättmedel igår, så jag handtvättade örngotten i babytvål och vatten istället, och det verkar hjälpa. Jag har ätit ett par antihistamintabletter, tvättat ansiktet med babytvål och smörjt in med salvan läkaren gav mig, och det har verkligen gett resultat! Svullnaden har nästan gått ned helt, och huden på ögonlocken har blivit mjuk igen och slutat flaga. Dessvärre är jag fortfarande illröd kring ögonen, men det lägger väl sig snart det med, hoppas jag innerligt!

Jag och John var på stan en sväng tidigare. John köpte tre slipsar - det behövs ju i det brittiska arbetslivet, och själv gick jag på jakt efter milt tvättmedel. Konstigt nog fanns det varken på Tesco eller Sainsbury's, men på Wilkinson hittade jag lyckligtvis ett som jag köpte med mig två paketer av :)

Jag köpte även en liten plastbyrå med tre lådor, som jag tänkte skulle hjälpa oss att hålla ordning i vårt lilla rum. När vi kom hem städade jag ordenligt och omstrukturerade innehållet i lådor och hyllor, tills allting låg på sin plats och faktiskt fick plats utan problem. Snacka om att det är omständligt att hålla det välstädat när man bor litet och har alldeles för många grejer!

Rätt ful, men både billig och användbar byrå ;)

Vi har nästan alltid något doftljus tänt i rummet. Mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0