Varning: bara massa skolinfo!

Jag älskar fredagar! Det är så skönt att komma hem efter en lång skoldag och veta att man får sova ut ordentligt nästa morgon :)

Det här har varit en lång men bra dag. Den första föreläsningen var som sagt Development of International Business, och den kursen verkar riktigt intressant, efter introduktionen är jag om möjligt ännu säkrare på att jag gjort rätt val när jag valde den framför Introduction to Human Resource Management.

I Development of International Business kommer en 2500 ord lång report stå för 30% av slutbetyget: "You should use Michael Porter's 'Diamond' Model of International Competitiveness to analyse the business structures and competitiveness of one of the following countries: Brazil, Mexico, Canada, [...] If you are a student who is not normally resident in the United Kingdom or China, you may also write this report on your own country." = jag kan skriva om Sverige och slippa få mitt arbete jämfört med många andras (jag antar att jag kommer vara ensam om att välja Sverige).

På lunchen gick jag och köpte en bok om consumer behaviour - inte den jag nämde igår, men en som verkar väldigt lik den. Jag köpte även Citing References och fem andra informationshäften som verkar vara mycket användbara. Sedan gick jag till Starbucks nere i stan och fikade med en tjej som heter Natalie. Hon studerar International Business, men vi läser ändå exakt samma kurser den här terminen. Mycket trevligt att slippa spendera lunchtimmen ensam!


Andra föreläsningen satte minst sagt press på oss. I Organisations and Management ska vi tydligen lämna in den första uppgiften redan den 12 oktober, och den uppgiften kommer att stå för 10% av betyget! Efter det får man genast börja jobba med gruppuppgiften i samma ämne, och som tur är lyckades jag forma en grupp på föreläsningen idag. Det blir Duncan, Natalie och Ryan jag jobbar med, och det ska förhoppningsvis gå bra då alla är trevliga och pratsamma. Jag hade avskytt att komma tillbaka till skolan på onsdag och inse att alla andra redan delat in sig i grupper och att jag är ensam kvar, så det var verkligen en lättnad att få det ordnat så snabbt.

Nu blir det myskväll med John ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0