SSLC meeting och grupparbete

I morse vaknade jag med tårar på kinderna efter mitt livs hemskaste mardröm. Jag kan ju säga att det inte direkt var lockande att stiga upp efter det, men det var jag givetvis tvungen att göra ändå. Jag avskyr verkligen mardrömmar som är så hemska att känslan håller i sig ett bra tag efter att man vaknar :/ Traskade iväg till skolan gjorde jag vid halv tio, och kom för en gångs skull ihåg att ta med mig min ipod. Ett gäng briljanta Stones-låtar gjorde mig sällskap innan föreläsningen, och det lyfte som tur är humöret en hel del!

På lunchen gick jag och fikade på Costa med Natalie. Hon är studentrepresentant för International Business, så vi går på samma SSLC-möten (SSLC = Staff-Student Liaison Committee). Skolårets första möte hölls idag, och det som diskuterades mest var att eleverna klagar på den dåliga feedbacken man får på uppgifter man lämnar in. Vi förstaårselever har bara fått en uppgift betygsatt hittills, och feedbacken på den var usel! Det var tydligen ett flertal elever som blev underkända, och varken de eller vi som klarade oss har fått några skrivna kommentarer alls. Det enda vi fick var några ticked boxes (ex Is the assignment written in the required academic style? No[ ] Yes [X]. Problemet för mig personligen är att de har kryssat i Yes för alla påståenden, och ändå är betyget 'bara' 60%. Om de kryssar i att man gjort allt rätt och inte skriver några kommentarer, hur ska man då veta hur man ska förbättra sig?

60% är jag ändå väldigt nöjd med med tanke på att det är den första uppgiften (plus att jag gjort bättre ifrån mig än många britter trots att engelska inte är mitt modersmål, yay!). 60% motsvarar något de kallar 2:1, vilket ungefär innebär det näst bästa betygsskiktet. Går man ut med 2:1 är det bra nog för att bli anställd var som helst som det man är utbildad till, om ni förstår vad jag menar. Får man sämre än 2:1 kommer de flesta bara lägga ens CV åt sidan, or so I've been told. Världen är hård.

Efter SSLC-mötet väntade tre timmar grupparbete (med Natalie, Duncan, Ryan och Mark). Vi börjar med en uppgift i Fundamentals of Marketing där vi ska apply the principles of marketing to a campaign, och vi har valt att arbeta med chokladmärket Cadbury, ska bli intressant att se hur det går! Grupparbete är som bekant inte min cup of tea, men min grupp består i alla fall av riktigt skönt folk - alltid något :)

När vi grupparbetat klart hade det blivit mörkt, och då var Ryan så snäll och skjutsade hem mig. Ryan är ett år äldre än John och verkar vara en riktigt schysst kille, så jag övertalade honom att ta med mig och John ut nån gång. Hoppas det faktiskt blir av!

När jag kom hem var jag helt slut, så jag däckade i sängen och sov i tre timmar, haha!

Nyvaken och iklädd finfina rosmönstrade strumpbyxor^^

Kommentarer
Postat av: Mulvishead

Fina strumpor - ännu finare hår!

2009-11-01 @ 12:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0