En dag på akuten

Vissa dagar börjar bra, andra sämre, visst, men det är fanimig inte många som börjar såhär kasst. När jag vaknade idag kunde jag knappt öppna ögonen. Någon timma senare tog jag det här kortet som bevis ifall svullnaden skulle försvinna innan jag hann till en doktor. Det gjorde den inte.


Mina ögonlock har betett sig skumt i ett par veckor nu, men det var först igår det blev ohållbart. Jag vaknade helt röd och svullen och vågade knappt gå till skolan, men det var bara att sminka över så gott det gick och gå dit i vilket fall. Idag var det dubbelt så illa, trots att jag försökt lindra irritationen på diverse sett, så jag ringde sjukhuset, beskrev problemet, och de sa till mig att ta mig till akuten så fort som möjligt.

 

Dit gick jag, träffade en sjuksköterska, väntade två timmar i ett väntrum och fick sedan träffa en läkare. 2 timmar väntetid - tur att det inte var något allvarligare fel på mig! Läkaren tror i alla fall att det rör sig om tvättmedelsallergi och att det blir bättre om jag tvättar mina örngott i något milt, kemikaliefritt medel. Han gav mig en enorm burk hudkräm man inte kan vara allergisk mot, och sa åt mig att äta antihistamin i sju dagar.

Varför kan livet aldrig bara flyta på!? Varför måste alltid någonting krångla? När man förväntas plugga en massa underlättar det ju om man kan öppna ögonen...

Kommentarer
Postat av: brain

men pinks! det gick inte att se svullnaden så bra i webbkameran igår, men shit ! jag hoppas att det löser sig (det gör det ju). <3

2009-11-01 @ 00:10:44
URL: http://swenadian.blogg.se/
Postat av: Mulvishead

Stackars lilla - hoppas verkligen det hjälper med medicin och salva nu - det är riktigt illa att du har råkat ut för det här.

2009-11-01 @ 12:22:46
Postat av: K.

Gud vad hemskt! Jag hoppas verkligen att det har blivit bättre <3

2009-11-01 @ 22:36:37
URL: http://lehane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0