Lustiga brittiska påhitt

Nu vet jag ju i och för sig inte om det här erbjudandet enbart är brittiskt eller om Twix har det även i andra länder, men det känns i varje fall väldigt brittiskt. På insidan av varje Twix-förpackning här finns en kod, och skriver man in den, samt sitt namn och sin adress på deras hemsida shareacuppawithtwix.com får man antingen en gratis kopp te hos någon utav deras samarbetspartners, eller får man fem tepåsar hemskickade till sig.

Jag tyckte det var så lustigt att jag beställde hem fem tepåsar var till både mig och John. Det var väl minst någon vecka sedan jag fyllde i våra detaljer på sidan, och det glömde jag lika snabbt som jag gjort det, så jag blev rätt paff idag när tio tepåsar trillade in genom brevinkastet^^

"Twix is sharing a cuppa with the nation!"

Ännu roligare är att Twix verkligen går in för det här. En dag såg jag dem nere på stan; de hade ett stånd där de delade ut gratis Twix och te. Teet serverades i såna där små sorgliga plastmuggar som man får lämna urinprov i hos läkaren, så det såg inte så särskilt lockande ut, men ändå samlades där tjockt med folk! Så fort nånting är gratis är minsann alla där och härjar... Människan är en komisk varelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0