So. Tired.

Det är verkligen tur att det är helg nu. Finns inte en chans i världen att jag hade orkat stiga upp tidigt imorgon och sitta stilla på föreläsningar hela dagen. Jag är helt slutkörd!

Efter skolan åkte jag hem och åt maten som John hade varit snäll och lagat, och sen var det bara att byta om och ge sig av igen. Vi tog bussen in till stan, John och jag, och gick bort till 40 Rodney Street där modellagenturens lokal ligger. Det var en handfull andra tjejer där också, och det man fick göra var att fylla i en blankett samt ta fyra provbilder (två ansiktsbilder - en med stort tandleende, och en med stängd mun, och två helkroppsbilder rakt framifrån). Förhoppningsvis hör de av sig inom ett par veckor, men enligt informationsbladet jag fick hör de bara av sig till en liten procent av alla som kommer på casting.

Hur som helst är det så att om de hör av sig måste man skaffa sig en portfolio innan de skickar ut en på ytterligare castings. Antingen kan man fixa det på egen hand eller kan de fixa det åt en, och då kostar det £199 för att få hår och smink fixat och 100 bilder tagna, utav vilka man får behålla 15. £199 är mycket pengar när man inte vet hur det kommer gå för en! Dessutom står det att man "have to be available to go to any castings which generally are in the North-West of England", och det skulle jag ju helt enkelt inte ha möjlighet att göra med tanke på att jag pluggar... men men... den dagen, den sorgen ;)


Imorgon har vi husinspektion här vid elvatiden, så jag, John och Angie har varit duktiga och städat huset. Nu kan de omöjligt ha något att gnälla på vad gäller vårt ansvar. Vi däremot kan gnälla en hel del, för det har börjat droppa ännu värre genom brandlarmet i köket, och från ett annat ställe också. Idag var det ingen som duschade, så vi har kommit på att det måste vara handfatet (med tillhörande rör) i badrummet som det är fel på. Alltid är det något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0