China Town

Jag och John har bestämt oss för att möblera om i vårt lilla rum; vi har listat ut att sängen precis får plats om man ställer den med långsidan mot den motsatta väggen, och att det skulle göra golvytan lättare att nyttja. Om vi flyttar på sängen får vi dessutom plats med ännu en möbel i samma storlek som skåpet vi köpte = efterlängtat förvaringsutrymme. Så idag gick vi till second hand-affären där vi köpte skåpet, men den var stängd ("och nyckeln i stycken, det var för befängt..." haha!) så vi får försöka igen på måndag.

Vi tog bussen från möbelaffären till stan, och gav oss ut på sladdjakt (nätverkskabel). Vi passade även på att besöka China Town, men där var inte mycket öppet heller, så vi återvände till den nybyggda delen av stan ganska snabbt. Men vi hann i alla fall fånga den här på bild, med mig framför:


Just det, jag köpte en skrivare idag också - en billig en från Lexmark, som jag hoppas ska göra min studietid lite smidigare. På gymnasiet kunde man ju skriva ut vad man ville helt gratis, men riktigt så enkelt är det tydligen inte här... Angie (vår housemate) tror att det rör sig om 6 pence per sida om man använder skolans skrivare, så att ha egen lönar sig i längden, plus att det känns skönt att ha tillgång till en när som helst på dygnet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0